Schade

Afhankelijk van de soort schade, de noodzaak tot snel herstel, bent u in binnen- of buitenland en ga zo maar door, zijn er diverse mogelijkheden om een schade te melden.

Niet spoedeisende schades

  • Via uw Digitale polismap (DPM). Uw melding komt automatisch in het door u te monitoren overzicht. Klik hier om naar uw DPM te gaan.
  • Telefonisch via (040) 20 73 100 (ma t/m vr 08.30 - 17.00 uur)
  • Per e-mail via schade@dfd.nl

spoedeisende schades

Heeft u een noodsituatie op reis?
Bel Eurocross (24/7) via telefoonnummer: +31 (0)71 36 41 894

Heeft u een noodsituatie in en om het huis?
Bel Multiherstel (24/7) via telefoonnummer: +31 (0)800 020 07 48

Heeft u ruitschade aan uw woning?
Bel Uniglas (24/7) via telefoonnummer: +31 (0)88 86 40 020

Heeft u ruitschade aan uw auto?
Bel Autotaalglas (24/7) via telefoonnummer: +31 (0)800 0828

Heeft u autoschade en moet u worden afgesleept?
Bel het telefoonnummer op uw groene kaart.


DFD App

Download de speciale DFD App voor Apple of Android. Hiermee heeft u altijd de juiste alarmnummers bij de hand. Handig wanneer u in binnen- of buitenland problemen krijgt!


DAGWAARDES

Nedasco hanteert bij inboedelschades een afschrijvingslijst voor het bepalen van dagwaardes. Klik hier om de afschrijvingslijst in te zien. Zo kunt u eenvoudige nagaan hoe een uitkering wordt vastgesteld.

De lijst is een richtlijn die in 90% van de gevallen wordt gebruikt. Waarom geen 100%? Bepaalde zaken zijn zo bijzonder dat ze niet op de lijst voorkomen. Ook kan het zijn dat spullen op een ongebruikelijke wijze worden gebruikt waardoor een afschrijvingspercentage hoger of lager uitvalt. Nedasco streeft ernaar om uitzonderingen duidelijk toe te lichten in het uitkeringsbericht.